S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

 

 

 

 

 

 

 

naše cena 2 190 Kč (83 Euro)
naše cena 8 790 Kč (332 Euro)
naše cena 9 390 Kč (354 Euro)

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 3 190 Kč (120 Euro)
naše cena 1 990 Kč (75 Euro)
naše cena 1 390 Kč (52 Euro)


Z čeho je složen Longboard

pozn. jednotlivé komponenty jsou označené číslem, které se dále používají v textu
Mezi součástky kompletního longboardu patří:
Deska - prostě prkno, typy desek se dají rozdělit podle způsobu přidělání trucků a podle tvaru
typy desek
Topmount - způsob uchycení trucků k desce, je to rovná deska, kde jsou zespodu přidělané trucky, na vrchní části desky jsou vidět jen šroubky. Klasická deska.
Drop through - uchycení trucků z vrchu desky, v desce jsou udělané díry, do kterých se namontovává baseplate, což je část trucku. Tím deska dostává nižší střed těžiště, což je důležitý pro stabilitu.
drop

Drop - deska, která má sníženou platformu.
Grip - to je ten drsný samolepící brusný papír (šmirgl) na desce - je to skvělá věc, díky které nám drží nohy na desce.
Trucky - složitá a velmi důležitá věc, existuje několik druhů, typů trucků, jak na downhill, na carving, cruising, tak na slalom.

Celý komplet trucku se skládá z několika částí

1= Baseplate - hlavní spodní část trucku, je to taková základna, která se přidělává k desce, důležitým parametrem u baseplatu je úhel sklonu baseplate, který ovlivňuje točivost trucků
- mezi desku a truck patří 8 = riser pad
baseplate
2= Hanger - druhá vrchní velká část trucku, na konci hangru na osy jsou přidělaná kolečka, mezi truck a kolečka patří 3= podložky, hanger je ta část, která určuje šířku trucků, hangery od stejného výrobce, značky se dají měnit tzn., můžeme vyměnit jen hanger a máme hned jinou šířku trucků, tím to prkno získá jiné vlastnosti
hanger
Pivot - to je na hangeru ten výběžek, který se zasune do ďolíku na basepletu, mezi pivot a baseplate patří pivot cup
9 = pivot cup - čepička na pivot, je umístěna v ďolíku na baseplatu, kam zapadá hanger
Kingpin - velkej šroub, který přidělává hanger na baseplate,
- na kingpin se dále navlíkají 6=podložky (washers) a 5=bushingy
- tzn., nejprve se navlíkne podložka, pak spodní bushing, hanger, další bushing vrchní, další podložka a pak už jen matička
- utahováním kingpinu si povolujeme, utahujeme trucky, což nám ovlivňuje jejich točivost…víc utáhnu, míň se truck točí. Základ je mít utažený zadní truck o něco více než přední (zadek zůstává stabilnější a předek naopak točivější)
5= horní a dolní bushing - je jich celá řada tvrdostí, barev, typů, velikostí, podle toho, co chceme jezdit, zvolíme vhodný bushingy
- dají se různě kombinovat
- jestliže máme měkčí bushingy, bude nám to líp zatáčet, tvrdší bushingy jsou stabilnější, a je to těžší na zatáčení
6= podložky - washer - čepička kryjící bushingy, jak spodní, tak vrchní
- nedochází, tak k deformování bushingů
- dělají se, jak s ohnutými okraji (cup), tak rovné (flat)
8= podložky - riser pads - dávají se mezi baseplate a desku, je to dobrá věc, tlumí nárazy, neodírá se deska, dělají se různě nízké (když chcete být, co nejníže k zemi) i vyšší

7= kolečka - to vydá na samostatnou kapitolu, spousta barev, velikostí, tvarů, tvrdostí
Kolečka, jsou nekonečná alchimie. Na každý povrch jiná kola, na slidování jiná kola, na prudké kopce zase jiná…
Dobrý ukazatel je toto: Čím menší číslo tvrdosti koleček, tím jsou kola měkčí (pozn. stejné pravidlo platí u bushingu. Tím pádem líp drží na asfaltu, nekloužou, drží v zatáčkách, měkčí kola se používají spíš na downhill. Čím jsou kola tvrdší, tedy vyšší číslo, tím lépe kloužou, to je dobré na slidování
Pak tu máme číslo velikosti, které se udává v mm, menší kola mají rychlejší zrychlení!
kolecka
Uvnitř kolečka
10 = ložiska, použila jsem obrázek biltinů, což jsou speciální ložiska, jejichž součástí jsou jak spacery, tak podložky…takže už je nemusíme přidávat
loziska
11= spacery - takovej tunýlek, který se vkládá dovnitř kolečka mezi ložiska, je to věcička, která chrání ložiska, aby se tolik nenamáhala při ježdění
3= podložky, které se dávají na osy trucku mezi kolečko a truck, a mezi kolečko a matičku…takže k jednomu kolečku 2 podložky (důležitý pro bezpečnost, aby se kolečko nepovolilo a nespadlo z hangeru)
4= šroubečky, matičky

Pokud potřebujete poradit s výběrem longboardu mrkněte do sekce "JAK SI VYBRAT". Když pořád budete nerozhodní, nebojte se mě KONTAKTOVAT.


¨